GRAAFINEN OHJEISTUS ON VISUAALISEN MARKKINOINNIN MANUAALI
Hyvä graafinen ilme vahvistaa yrityskuvaa, se erottaa yrityksesi kilpailijoistasi ja huomioi kohderyhmäsi.
Kun yrityksellesi on laadittu graafinen ohjeistus, se nopeuttaa ja helpottaa työtäsi. Kaikki materiaali pysyy yhdenmukaisena, kun käytä johdonmukaisesti graafista ohjeistustasi..
Yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen tulee olla yhtenäinen. Graafisen ilmeen on tarkoitus ilmentää ja symboloida yrityksen tärkeinä pitämiä arvoja. Graafinen ilme kertoo yrityksen persoonallisuudesta, tavoitteista ja toimintaperiaatteista.
Graafisen ilmeen tärkeimmät osat ovat
· Logo
· Värit
· Typografia
· Kuvat
Näitä yritys käyttää kaikissa painotuotteissan, ilmoituksissaan, nettisivuillaan, julisteissaan, tuotekuvastoissaan ja sosiaalisessa medisassa.
LOGO
Hyvä logo on pelkistetty, helposti luettava ja mieleenpainuva. Sen tulee sopia yrityksen toimialaan ja arvoihin.
Logossa voidaan käyttää symboliikkaa, mutta sen tilee olla selkeä.
VÄRI
Yrityksellä tulee olla valittuna tunnusväri tai tunnusvärit, jotka toistuvat kaikissa paino- ja julkaisuvalmiissa materiaaleissa.
TYPOGRAFIA
Valittua kirjasintyyppiä käytetään aina yrityksen asiatekstissa. Kirjasintyypin tulee olla selkeästi luettava ja se voi noudattaa logoon valittua fontin tyyliä.
Graafisen ohjeistuksen mukana saat manuaalin, miten käytät ohjeistustasi. Painettava materiaali ja netissä julkaistava materiaali on eri muotoista, mutta kun yrityksesi käytössä on graafinen ohjeistus, on sinun helppo valita käyttöösi oikeassa muodossa oleva tiedosto ja liittää se materiaaliisi.
Tässä vielä liittenä oman yrityksemme graafisesta ohjeistuksesta osa, eli koko graafinen ohjeistus ei ole kuvassa.
Graafinen ohjeistus yritykselle VisualTM ( vain osa ohjeistuksesta) |
Eli graafisesta ohjeistosta on paljon hyötyä yrityksellesi ja me teemme VisuaTM:ssä mielellämme yrityksellenne sellaisen.
- Milla
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti