torstai 24. lokakuuta 2019

SOMESISÄLLÖN TUOTTAJUUS

Suoritan kurssia somesisällön tuottajuudesta. Olemme tehneet suunnitelmaa markkinoinnista sosiaalisen median avulla ja selvittelemme mitä keinoja on markkinoida somen välityksellä, sekä miten se markkinointi kannattaa tehdä.

SOSIAALINEN MEDIA JA MARKKINOINTI


Sosiaalinen media on tänäpäivänä mahdottoman hyvä paikka markkinoida ja mainostaa yritystään, niin monet ihmiset ovat jossakin sosiaalisen median palvelussa mukana ja viettävät siellä paljon aikaa vurokaudessa. Toki pitää aina huomioida oma kohderyhmänsä ja kenelle haluaa markkinointinsa suunnata. Esimerkiksi jos haluaa saada näkyvyyttä nuorten parissa taitaa Instagram ja Snapchat olla tällä hetkellä hyviä alustoja markkinointiin, vähän vanhemmille ehkä vielä Facebook, Twitter, Instagram sekä LinkedIn. Nämä kuitenkin muuttuvat jatkuvasti eli välillä kannattaa tehdä vähän tutkimustyötä ja selvitellä mitkä alusta on niinsanotusti in sillä hetkellä.

ERILAISET SOVELLUKSET APUNA SOME MARKKINOINNISSA


Me otimme oman yrityksemme (Visual TM) avuksi instagramiin Planolyn. Planolyssa on ilmaisversio sekä maksullinenversio, olemme itse koittaneet vasta ilmaisversiota. Se tarkoittaa sitä että voimme laittaa 30 päivän kuvat ja tekstit, niin että ne ilmestyvät instagram sivullemme ajastamaamme aikaan, kirjoittamallamme tekstillä sekä hästäg listallammme. Tämä helpottaa paljon, koska silloin ei tarvitse joka päivä miettiä instagram päivitystä. Maksullisessa versiossa saisimme yhdistettyä siihen vielä ainakin Facebookinkin ja kuvia voisi laittaa paljon enemmän kuin kuukauden ajaksi.

PLANOLY


Tältä näyttää Planolyn sivu ajastetuilla päivityksillä. Näytin kuvan Somesisällön tuttajuus kurssilla.

Ehkä tärkeintä some markkinoinnissa on suunnitelma. Eli jos sinulla on valmis suunnitelma siitä mitä postaat, milloin ja mihin, helpottaa se työskentelyä ja jättää aikaa muuhun vaikka kuinka paljon.
Seuraavassa meidän alustava suunnitelma, jota kyllä muokataan vielä paljon. Suunnitelman voi tehdä mihin vaan, mutta jos useamman pitää päästä päivittämään suunnitelmaa, on se helppoa jos suunnitelma on sähköisessä muodossa ja se on jaettu kaikille osallisille. Ja jokainen tekee tietysti suunnitelman joka on oman näköinen, me päädyimme nyt tekemään sen excel taulukolla.

LOKAKUUN JA MARRASKUUN SOMESUUNNITELMA


Some päivitysten julkaisu suunnitelma Instagramiin ja Facebookkiin exceliin tehtynä Lokakuun 2019 ajalta.


MARRASKUU


Some päivityksen julkaisu suunnitelma Instagramiin ja Facebookkiin exceliin tehtynä Marraskuun 2019 ajalta.

- Milla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti